Försäljningsvillkor




Allmänna villkor

Isolda säljer endast till återförsäljare.
För att bli kund hos Isolda krävs att ert företag har en återförsäljande samt väl fungerande affärsverksamhet.
Du kan ansöka om att bli återförsäljare genom att klicka på länken ÅF-ansökan eller genom att kontakta Isolda på telefon 010-709 99 00.



Priser
Alla priser gäller exklusive moms.
Isolda reserverar sig mot eventuella prisändringar och valutajusteringar från leverantörer.
Isolda kan fram till leveransdagen, utan föregående avisering, ändra priserna som följd av ändringar/tillägg av avgifter från myndigheter och organisationer, valutakurser eller andra förhållanden som ligger utanför Isoldas kontroll och påverkan.



Leveranser
Vi levererar med Posten Företagspaket.
Leverans, från Isoldas lager i Jönköping, sker normalt inom två dagar efter vi får er order och under förutsättning att varorna finns i lager.
Order kan läggas ända fram till kl. 17.00 måndag - fredag.



Leveransvillkor
Order levereras normalt "Fritt Isoldas lager Jönköping" med Posten Företagspaket 16.00.
Isolda skickar alltid restnoterade lagerartiklar utan extra fraktkostnad.
Restnoterade artiklar skickas normalt med er nästa order.
Om ingen ny order inkommer till Isolda inom 10 dagar skickas automatiskt alla restnoterade artiklarna som finns tillgängliga för leverans.

Isolda ger inte kompensation för försenade leveranser. 



Frakt
Frakt debiteras enligt gällande avtal med Isolda.
Avtal gäller alltid fulleverans.



Direktleveranser
Isolda kan leverera direkt till er slutkund.
Frakt debiteras enligt gällande avtal för direktleverans med Isolda.
Ert företags logotyp och adressuppgifter används på följesedeln och står även som avsändare på paketet.
Med denna service kan ni spara mycket tid och pengar.
Det är viktigt att ni vid direktleverans ger oss en korrekt leveransadress samt postnummer.
Kom ihåg att postnummer till ett företag skiljer sig åt mellan boxadressen och gatuadressen (leveransadressen).
Beställningsvaror läggs alltid på en separat order för fullständig leverans.
Observera att extra frakt tillkommer för beställningsvaror.



Beställningsvaror
Beställningsvaror är artiklar som Isolda normalt inte lagerhåller.
Leveranstiden kan därför bli mycket lång (upp till 8 veckor).

Beställningsvaror registreras alltid, automatiskt i Isoldas affärssystem, som en separat order för fullständig leverans.
Om din order innehåller både lager- och beställningsvaror kommer två separata order att skapas och två orderbekräftelser att skickas till er. Observera att detta även gäller vid direktleveranser till era kunder. Det innebär att ni maximalt debiteras en frakt per order enligt ert fraktavtal med Isolda.

För beställningsvaror gäller särskilda bestämmelser:
1. Beställning kan inte annulleras
2. Ingen returrätt
3. Frakt debiteras enligt gällande avtal med Isolda.
4. Beställningsvaror läggs alltid på en separat order för fullständig leverans.



Betalningsvillkor
Ansökan om kredit görs i samband med återförsäljaransökan och behandlas av Isoldas kreditavdelning.
Om ni godkänns som kreditkund gäller normalt faktura 30 dagar netto som betalningsvillkor.
Isolda äger rätt att när som helst och utan föregående avisering ändra kreditgränsen.
Betalning skall vara Isolda tillhanda senast enligt på fakturan angiven dag.
Vid försenad betalning har Isolda rätt att debitera förseningsavgift, dröjsmålsränta samt i förekommande fall, avgift för inkasso och betalningsföreläggande.

För att förbättra användarupplevelsen på Isolda.se använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan accepterar du användandet av cookies.